Gallery arrow  2011-08 Sturgis en Bowling Green
De groep Sturgis en Bowling Green 2011. De foto is gemaakt tijdens de kennismakingsavond.
Dick is twee dagen eerder vertrokken naar de USA. We hebben daar onze eigen auto met aanhanger die we dan gereed maken voor de reis. Meestal reizen we naar Chicago, dit keer maakt Dick met Leo en Erik de reis naar Great Falls, waar woensdag de groep gaat
Vanuit het vliegtuig. Stralend weer! We kunnen het landschap mooi bekijken. Wat direct opvalt zijn de 'blokken'.
Budweiser maakt promotie voor Sturgis.
In South Dakota een uitgestrekt landschap. Weinig gewassen als mais en sojabonen. Wel regelmatig koeien in het afwisselend glooiede landschap en dan weer uitgestrekte uitzichten.
...en zonnebloemen !
Badlands National Park heeft bijzondere zand/rotsformaties.
In het kleine plaatsje Wall hebben we onze lunch. Het kleine dorpje wordt overspoeld door bikers, op weg naar, of op de terugweg van Sturgis.
Het spandoek verwelkomt de bikers...en de fans ervan.
Bijzondere motoren worden gepresenteerd. Mooi spuitwerk, bijzondere details. Al zijn wij geen bikers, dit is voor iedere fan van techniek een lust voor het oog.
Wat de 1e middag al opvalt dat de meiden en dames schaarser gekleed gaan dan de mannen.
Op de achtergrond het grote podium van de Buffalo Chip. De Buffalo Chip is de grootste camping met iedere avond drie optredens van geronomeerde namen zoals Stevie Nicks en John Fogerty.
Er zijn vele manieren om er luchtig bij te lopen. De wet verbied om een blote tepel te laten zien. Dus deze worden afgeplakt. Erover heen een plaatje of een mooie body painting. Sommige zijn zo mooi, dat je nauwelijks ziet dat ze niets aanheeft.
Maar zo lopen er ook diverse dames bij. En ze zijn niet allemaal ingehuurd voor het vermaak. Ook zie je mannen met hun vrouw die graag laat zien wat ze heeft. Al hebben wij veel gezien van de wereld, zoiets als hier nog nooit.
John Fogerty in actie. Geweldig mooie avonden. De warmte van de dag blijft de hele avond hangen. In een shirtje kun je de hele avond buiten blijven. Na ieder nummer starten diverse motoren even hun motor en laten luid geronk horen.
Onder de partytenten kunnen we mooi in de schaduw zitten. De zon is 's ochtends om 0700 uur al zo krachtig, heerlijk. We ontbijten hier met gebakken eitjes, uitgebakken spek en ham. 's Avonds maken we hotdogs klaar met onze bbq op gas. Gezellig om even we
We rijden door de Black Hills naar Mount Rushmore. Het rijden door de Black Hills is een onderdeel van Sturgis. Ze noemen het ook wel Sturgis Black Hills Rally. Niets meer dan lekker met je motor door dit gebied te rijden met zijn vele bochtige wegen in e
Even stoppen in een klein dorpje voor de lunch. De dorpjes zien er op zijn western uit. Hier treffen we zo'n echte ouderwetse saloon. Een podium en twee verdiepingen waar mensen de voorstelling goed konden en kunnen bekijken. Buiten flinke veranda om uit
Mount Rushmore met de 4 presidenten. Al zo vaak gezien op plaatjes, en nu zijn we erbij. We lezen wie het voorstellen en waarom juist deze presidenten hier zijn uitgebeeld.
Ja natuurlijk een groepsfoto erbij. Nu kan iedereen thuis zien dat wij hier geweest zijn.
Het uitzicht is adembenemend mooi en uitgestrekt.
We bekijken ook Crazy Horse. Een monument in aanbouw. Op de achtergrond hoe ver ze op dit moment zijn. Op de voorgrond, in het zwart, hoe het gaat worden. Het wordt door particuliere giften gerealiseerd. Het monument is een eerbetoon aan de indianen.
De hoofdstraat door het dorp heeft geen motoren staan. De straat die er paralel op loopt en de wegen ertussen, staan allen vol met motoren. Wil je een nieuw modelletje, dan kun je hier leuk rondkijken.
Sommigen hebben een ruime parkeerplaats nodig.
's Ochtends even langs de bodypainter en dan kun je goed voor de dag komen.
Tijdens Sturgis pakt de horeca flink uit.
Wat heerlijk dat de zon dan zo lekker aanwezig is. Dan komt zo'n buitenevenement het meest tot zijn recht.
Om het dorp heen is ook van alles te doen. Hier is de Full Trottle Saloon. Het grootste bikers-cafe ter wereld. En het is groot, en leuk. Diverse bars, een live band en er is veel werk besteed aan een bijzondere entourage. De bar is alleen deze week van h
Afscheid van 3 dagen Sturgis. Hier staan we bij het bord van onze camping; Buffalo Chip.
Inderdaad raak je niet uitgekeken op de motoren. Hier tot slot nog een bijzonder exemplaar. O.a. met een krokodil op het voorwiel en vossen aan de achterzijde.
Weer rijden we door Badlands National Park. De verschillende lagen zijn mooi te zien, hoe deze zand/rotsen tot stand gekomen zijn.
Uitgestrekt, een weg zover je oog kan kijken. Nu kun je je vast wel voorstellen dat als je op zo'n weg een paar honderd kilomter rijdt tot de volgende afslag, je heerlijk kan cruisen. Niet vermoeiend maar 100% genieten van de Amerikaanse Peterbilts en Ken
Het Pioneer museum heeft 23 schuren met auto's, tractoren en verzamelingen.
Bij het Team Smokin Hot Deere op bezoek. Hier een prachtig stukje freeswerk in de wielen.
De trekker van Jeff Demers. Zie het verslag voor meer details over dit bezoek. Het paintwerk blijkt een sticker te zijn.
De vrachtwagen met op de achtergrond de silo's waar de mais is opgeslagen. Nog steeds worden er dagelijks vrachtwagenladingen met mais afgeleverd.
Groot, groter, grootst. John Deere is Jeff zijn favoriet om het werk te klaren op zijn boerderij.
Een groepsfoto bij de Smokin Hot Deere van Jeff Demers.
Onderweg rijden we langs een Versatil dealer.
Er zijn nog altijd veel onverharde wegen. Prima begaanbaar. Geen gaten of ander ongemak. Alleen wat stof.
Op bezoek bij Wayne Longnecker van de River Rat. De enige machine in de USA met een Rolls Royce Griffon motor.
Op de Iowa State Fair worden we als VIP's onthaald. Op golfkarretjes worden we rondgereden om ons een impressie te geven van het 200 ha grote terrein.
We zijn zojuist bij Kinze geweest. Behalve zaaimachines, maken ze ook overlaadbakken. Hier op de snelweg wordt er een vervoerd. Links ernaast is onze auto. Wat ook al geen kleintje is.
In onze groep hebben we een aantal chauffeurs. Ze genieten enorm van de mooi vrachtwagens die er zijn. Omdat langs de snelwegen - over het algemeen - geen vangrails staan, zijn ze prachtig te fotograferen.
Bij de IOWA 80 Truckstop en museum maken we een uitgebreide stop. Er is hier alles 24/7 wat een trucker nodig heeft. Van restaurant tot kapper. Alles om je truck te pimpen en jezelf te vermaken.
Even een stop bij een dealer. Na sluitingstijd, maar het terrein is gewoon open om het van kortbij te kunnen bekijken.
Op de Illionois State Fair staat een mooie boterkoe. Zo is er nog meer handwerk te bekijken zoals quiltwerk, maar ook gewassen en allerlei (klein)dieren.
Er zijn diverse keuringen. Wat hier nog gebeurt, het samen brengen van allerlei dieren gebeurt in NL niet meer. Toch blijkt het goed te gaan want iedere USA-staat of regio heeft wel zo'n Fair. En hier merk je hoe groot het platteland is, en hoe het hier l
Omdat we vanochtend bij het bezoek van CAT ook al de winkel hadden bezocht, konden we de middag anders invullen. Dick kwam met de keuze suggestie om dealers te gaan bezoeken of naar de Illionois State Fair waar ook een Tractor Pulling wedstrijd wordt geho