Gallery arrow  Pulling en Dragrace 2009
Op Schiphol komen we samen. Hier zien we de klompen van Eric. Hij heeft niet alleen een Pulling set, maar ook een paar speciaal voor de Dragrace.
Het mooie Nederland van boven gezien. Hier vliegen we over Flevoland.
Op Chicago Airport komt Dick aangereden...met een witte bus.
Zodra we buiten zijn worden onze mobieltjes gebruikt voor een berichtje NL. En dan is Dick er al met de bus en aanhanger. Onze bagage past er - nu nog - ruim in.
De Turn Me Loose van Lucien bij Wileman. Wileman is ook bekend als K+K John Deere Specialties. Ze bouwen hier tractoren. Dat wil zeggen, ze maken het kapwerk op maat, het leidingenwerk en het samenstellen tot een werkende Pulling tractor.
Een ruime werkplaats. Wel zo makkelijk in de strenge winters waar het geen uitzondering is met weken van -20 graden Celsius.
Lucien verteld zoals alleen hij het kan. Vol passie over zijn grootste hobby, Tractor Pulling.
Een prachtige trekker!
De Wilemans verbouwen mais voor de korrel. In deze enorme silo's - zie de tractor die ervoor staat om de verhouding te zien - wordt de korrelmais opgeslagen. Het hele jaar door wordt er mais afgeleverd.
In de hoek staat alweer een frame klaar voor een volgend project. Behalve John Deeres is hier afgelopen jaar ook een Ford en een Case gebouwd.
Joey heeft al even wat bekeken. En daarna in zijn ogen gewreven of hij het echt goed gezien had.
Dat is ie dan. De motor voor Lucien zijn Turn me Loose.
We maken nog een groepsfoto voordat we vertrekken. Een mooie afsluiter van de eerste dag.
Even wachten voor de trein. Een dubbele loc voor de trein, voor het geluid willen wij wel even wachten. Prachtig.
Een nieuw stukje weg. En hoe bijzonder, aan het begin en het eind staat er een 'mannetje' met een bord. De hele dag in de brandende zon.
De oude straat wordt vermalen tot grind. De onderlaag voor de nieuwe weg.
Boven de soja-bonen vliegt een sproeivliegtuigje.
Heel veel mais. Ertussen een strook van gras om bij enorme regenval erosie te voorkomen. In de mais zie je banen. Verschillende maissoorten om en om gezaaid.
Het ligt aan de streek welke kleuren de stallen zijn geverfd. Soms zie je alles in het wit. Of de silo's in het blauw. Of zoals hier alles in het rood. Het is overigens allemaal geen hout meer, maar kunstof in houdnerfmotief op kleur.
Op bezoek bij de familie Bader van Carrousel Farms. Een bedrijf met 10.000 acres/zo'n 4000 ha waar ze mais, sojabonen en graan verbouwen.
Enkele van de silo's waar in totaal zo'n 1 miljoen bushel/35000 m3 kan worden opgeslagen.
John Deere voor de hobby, CASE voor het werk. En allemaal staan ze er netjes bij. We krijgen een enorm interessante rondleiding. Randy is enorm gedreven in het bereiken van een top-positie als het gaat om precisie planten. Niet alleen voor hemzelf, maar o
De veldspuit wordt gebruikt om het onkruid te bestrijden en om vloeibaar kunstmest mee te verspreiden. Het is een CASE FLX3010.
Dick heeft een foto meegenomen van de No Fear Deere gemaakt tijdens de wedstrijd in Tomah 2009.
Randy lacht als hij opmerkt dat ze deze bussen vezamelen. De werkplaats is in JD stijl. Op de vloer de kleuren ook ook de manshoge gereedschapskist van Snap On is erbij aangepast.
Het logo van de sportieve activiteiten van de broers Bader.
Helaas staan de tractoren al in de vrachtwagen. In Bowling Green hopen we ze te zullen zien. Dit is afhankelijk van de prestaties van het komende weekend.
De silo's voor de maiskorrel verwerking. In het midden de droogtoren. Hier wordt het vocht uit de mais gehaald door lucht en temperatuur.
Hier nog een keer de FLX3010 van de zijkant bezien. Aan het opstaptrappetje kun je al wel zien hoe hoog de machine ongeveer is.
Als eenmaal het pootgoed in de grond zit, is het wachten tot het geoogst kan worden. Tot die tijd is er tijd staan de machines schoon en netjes opgesteld.
Helaas is de foto niet helemaal helder. Je ziet hier 2 grote schijveneggen achter elkaar opgesteld staan.
Het transport van de mais gebeurt met deze vrachtwagens. In Amerika zie je - buiten een sticker met de naam erop - geen huisstijl kleuren. Dit komt omdat de afstanden veel te groot zijn en er geen herkenning is. Zo is de redenatie. Veelal mag om die reden
Deze machine heeft een interessant verhaal. Het is de vervanger van de schijveneg. Door de pinnen in de grond te steken, heeft het groeiende plantje geen weerstand van grond om zijn wortels uit te spreiden. Hierdoor wordt de opbrengst enorm vergroot. Proe
Dit is die wonderbaarlijke machine. Ondanks dat er nog diverse goede machines staan, wordt hier heel veel getest met weer nieuwe varianten machines.
Ook deze machine heeft een uitgebreid verhaal. Iedere rij heeft 4 wielen die de grondbewerking doet voordat het zaadje wordt gepoot. Het verbeterende zit 'm in dat er met luchtdruk wordt gewerkt. Ze bouwen er nog extra onderdelen bij op voor een bewezen h
Hier dezelfde machine, maar dan de onderkant. Nog meer wielen per rij.
Verder in de schuur staat deze Kinze overlaadbak. Er past een truck lading mais in. De rupsband is om de bodem zo min mogelijk te belasten.
En dan zien se de No Fear Deere....in de vrachtwagen. Helaas zien we de nieuwe niet. Die heeft fantastisch spuitwerk.
Randy heeft een gewillig oor van ons. We luisteren graag naar zijn verhalen. En hij heeft alle tijd om ons van alles te laten zien.
Voor iedere kenner herkenbaar. Prachtig gerestaureerd. Echt een plaatje om te zien. Er zijn maar 7 tractoren die zo opengewerkt zijn.
Joey geeft zelf het commentaar bij de foto's in het Tractor-Pulling magazine. Randy is onder de indruk van het blad en de mooie foto's.
Het landschap met mais, mais en nog eens mais.
Glooiend landschap. We rijden hier naar beneden, en de volgende 3 heuvels zijn te zien. Het rijdt als een 'rollercoaster' met zo'n licht gevoel in je maag als je met een beetje gas erover heen rijdt.
Rodney is gek van dit soort trucks. Toevallis is het de No Fear Deere, waar we net vandaan kwamen. Het staat in het chroom gegrafeerd.
Het is wel erg warm hier. Toch, zodra we trekkers zien willen we ze ook kunnen bekijken. De tractoren die hier staan worden geveild voor de eigenaren.
1 to 49 of 323
Page